Általános üzleti feltételek a lunny.hu internetes üzlet számára

Általános üzleti feltételek a lunny.hu internetes üzlet számára
Általános rendelkezések
Ezek a kereskedelmi és reklamációs feltételek szabályozzák a szerződő felek jogait és
kötelezettségeit, amelyek a E.K. Company s.r.o. (továbbiakban: "eladó"), székhely: Rudohorská 32,
Banská Bystrica, 97411, Szlovák Köztársaság, adószám: 53172264, a Banskobystrický kerületi bíróság
Kereskedelmi Nyilvántartásába bejegyezve, Szekció: Sro, Bejegyzés sz. 39246/S és a vevő között
kötött adásvételi szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeit, amely szerződés tárgya a eladó
elektronikus kereskedelmi weboldalán kínált áruk vásárlása és értékesítése.
Eladó elérhetőségei:
E.K. Company, s.r.o., székhely: Rudohorská 32, Banská Bystrica, 97411, Szlovák Köztársaság, adószám:
53172264, bejegyezve a Banskobystrický kerületi bíróság Kereskedelmi Nyilvántartásába, Szekció:
Sro, Bejegyzés sz. 39246/S
Adószám: 2121292107
ÁFA-szám: SK2121292107
Telefon: +421 951 885 951
Email: info@lunny.hu
Felügyeleti szerv:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Banská Bystricai Inspiciója a Banskobystrický kerületért
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
felügyeleti tevékenység osztálya
tel. szám: 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax szám: 048/412 46 93
email: bb@soi.sk
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Ezek a kereskedelmi és reklamációs feltételek az adásvételi szerződés megkötésének napján
érvényes szövegezésükkel a szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az eladó és a
vevő írásban kötött adásvételi szerződést, amelyben eltérő feltételeket állapítanak meg ezektől a
kereskedelmi és reklamációs feltételektől, az adásvételi szerződés rendelkezései előnyben
részesülnek ezekkel szemben. Ily módon megállapított feltételek nem lehetnek ellentétesek más
jogszabályokkal (például az áru visszaküldésére vonatkozó határidők, garanciaidők rövidítése stb.). Az
összes szerződési kapcsolat a Szlovák Köztársaság jogrendjével összhangban jön létre.
1.2. A kiegészítő szerződés e kereskedelmi és reklamációs feltételek céljából olyan szerződést jelent,
amelynek alapján a vevő árut szerez be vagy szolgáltatást kap, amely kapcsolódik az adásvételi
szerződés tárgyához, feltéve, hogy az árut az eladó vagy egy harmadik fél szállítja vagy nyújtja a
megállapodásuk alapján.
1.3. Az eladó által üzemeltetett bármely elektronikus kereskedelmi weboldalon megjelenített áruk
vételára magában foglalja az értékesített áruház adóalapjának megfelelő mértékű hozzáadottérték-
adót, amint azt a Szlovák Köztársaság érvényes jogszabályai előírják, és nem tartalmazza az áru
szállításának vagy egyéb választható szolgáltatások díját. Minden akció a készletek erejéig érvényes,
kivéve ha a konkrét terméknél másként jelezzük.
1.4. Az eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor módosítsa az általa üzemeltetett bármely elektronikus
kereskedelmi weboldalon megjelenített áru árát. Az áru árának megváltoztatása nem vonatkozik az
árváltozás előtt kötött adásvételi szerződésekre, függetlenül attól, hogy az áru még nem került
kiszállításra.
1.5. Amennyiben az eladó nem teljesíti a Szlovák Köztársaság vagy az Európai Közösségek érvényes
jogszabályai által előírt kötelezettségeit vagy e kereskedelmi és reklamációs feltételekben foglaltakat,
a vevő jogosult jogait az eladóval szemben az illetékes bíróságon érvényesíteni.
2. A szerződéskötés módja
2.1. A vásárlási szerződés megkötésére irányuló javaslatot a vevő az eladó részére egy kitöltött és
elküldött űrlapon keresztül küldi el az eladó weboldalán, amely javaslat a kijelölt áru tulajdonjogának
díj ellenében történő átadására vonatkozik a megadott vételár és feltételek mellett (a továbbiakban
"megrendelés").
2.2. A megrendelés elküldése után a vevő automatikus visszaigazolást kap az e-mail címére arról,
hogy a megrendelést fogadták az eladó elektronikus rendszerében (a továbbiakban "a megrendelés
fogadásának visszaigazolása"). Szükség esetén a vevő e-mail címére további információkat is
küldhetnek a megrendelésével kapcsolatban.
2.3. A fogadás visszaigazolása tartalmazza az információt arról, hogy a megrendelést kézbesítették az
eladónak, azonban ez nem jelenti a vásárlási szerződés megkötésére irányuló javaslat elfogadását.
2.4. Az eladó ezután e-mailben küldi el a vevőnek az információt arról, hogy a megrendelést
elfogadták-e (a továbbiakban "a megrendelés elfogadása"). A megrendelés elfogadása tartalmazza az
információt a vásárlási szerződés tárgyát képező áru nevéről és specifikációjáról, továbbá az áru
árának és/vagy más szolgáltatások díjának, a várható szállítási időnek, a szállítási hely nevének és
adatainak, valamint a vevő számára a kijelölt helyre történő szállítás árának, feltételeinek, módjának
és idejének az információit, az eladó adatait (üzleti név, székhely, adószám, a kereskedelmi
nyilvántartásban történő bejegyzés száma stb.), és szükség esetén egyéb szükséges információkat is.
2.5. A vásárlási szerződés a megrendelés elfogadásának elektronikus vagy írásos formában történő
kézbesítésével jön létre a vevő részére.
2.6. Az eladó egyértelműen, határozottan, érthetően és félreérthetetlenül tájékoztatta a vevőt a
szerződés megkötése előtti információkról, amelyek a reklamációs, fizetési, üzleti, szállítási és egyéb
feltételekre vonatkoznak, az alábbiak szerint:
Az áru főbb jellemzőiről vagy a szolgáltatás jellegéről, a kommunikációs eszköznek és az árunak vagy
szolgáltatásnak megfelelő mértékben tájékoztatást nyújtott az eladó elektronikus kereskedelmi
weboldalának megfelelő katalógusoldalán,
Az eladó kereskedelmi nevéről és székhelyéről tájékoztatást nyújtott az eladó elektronikus
kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán és az általános szerződési és reklamációs feltételek
1. pontjában, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán
találhatóak,
Az eladó telefonszámáról és azokról az adatokról, amelyek fontosak a vevő számára az eladóval való
kapcsolatfelvételhez, különösen az elektronikus levelezési címéről és a faxszámról, ha rendelkezésre
állnak, tájékoztatást nyújtott az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán
és az általános szerződési és reklamációs feltételek 1. pontjában, amelyek az eladó elektronikus
kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán találhatóak,
Az eladó címéről, ahol a vevő érvényesítheti az áru vagy a szolgáltatás reklamációját, panaszt tehet
vagy egyéb beadványt nyújthat be, tájékoztatást nyújtott az általános szerződési és reklamációs
feltételek 1. pontjában, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő
aloldalán találhatóak,
Az áru vagy szolgáltatás teljes áráról, beleértve az általános forgalmi adót és minden egyéb adót,
vagy ha az áru vagy szolgáltatás jellege miatt az árat előre nem lehet meghatározni, az ár
kiszámításának módjáról, valamint a szállítás, kézbesítés, postázás és egyéb költségekről és díjakról,
vagy ha ezeket a költségeket és díjakat előre nem lehet meghatározni, arról, hogy a vevőnek kell
azokat megfizetnie, tájékoztatást nyújtott az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának
megfelelő katalógusoldalán,
A fizetési feltételekről, a szállítási feltételekről, azon időszakról, amelyen belül az eladó vállalja az áru
szállítását vagy a szolgáltatás nyújtását, a reklamációk, panaszok és beadványok kezelésének
eljárásairól tájékoztatást nyújtott az általános szerződési és reklamációs feltételek megfelelő
pontjaiban, amely
A vevőnek a szerződéstől való elállás jogáról, az elállás feltételeiről, határidejéről és a jog
gyakorlásának módjáról a 10. cikkben tájékoztatást nyújtottak, amely az eladó elektronikus
kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található. Az elállási nyilatkozat mintájáról is
tájékoztatást adott a 10. cikkben és az általános szerződési és reklamációs feltételek mellékletében,
amely szintén az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán helyezkedik el;
az eladó ezenkívül rendelkezésre bocsátotta magát az elállási nyilatkozat mintáját az általános
szerződési és reklamációs feltételek mellékletében.
Tájékoztatást nyújtott arról is, hogy ha a vevő eláll a szerződéstől, akkor viselnie kell a termék
visszaküldésével kapcsolatos költségeket a 102/2014 sz. törvény 10. § (3) bekezdése alapján, amely a
távollévők közötti szerződésekről és az eladó üzlethelyiségein kívül kötött szerződésekről, valamint
bizonyos törvények módosításáról és kiegészítéséről szól ("a fogyasztóvédelemről szóló törvény"), és
ha a szerződéstől való elállás után a terméket annak jellegéből adódóan nem lehet postai úton
visszaküldeni.
Tájékoztatást adott a vevő kötelezettségéről, hogy a szolgáltatási szerződéstől való elállás esetén,
amennyiben a vevő kifejezetten beleegyezett, hogy a szerződés teljesítése megkezdődjön a 14 napos
elállási időszak lejárta előtt, a vevőnek meg kell térítenie az eladónak a már nyújtott szolgáltatásokért
fizetendő díjat a fogyasztóvédelemről szóló törvény 10. § (5) bekezdése szerint.
Tájékoztatást nyújtott arról is, hogy bizonyos körülmények között a vevő elveszítheti a szerződéstől
való elállás jogát, amit a 10. cikkben részleteztek, amely az eladó elektronikus kereskedelmi
weboldalának megfelelő aloldalán található.
Felvilágosítást adott az eladó által a termékek vagy szolgáltatások hibáiért vállalt felelősségről a
Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a alapján, amely információ a 8. cikkben található, az eladó
elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán.
Tájékoztatást nyújtott a gyártó vagy az eladó által nyújtott garanciáról, amennyiben a garancia
szigorúbb szabályokat tartalmaz, mint amit a Polgári Törvénykönyv 502. §-a előír, valamint a vevő
számára a termék értékesítése vagy a szolgáltatás nyújtása után rendelkezésre álló segítségrő
Az eladó tájékoztatást nyújtott a vevőnek arról a jogáról, hogy elálljon a vásárlási szerződéstől,
valamint az elállás feltételeiről, határidejéről és a jog gyakorlásának módjáról. Ez az információ a
szerződési és reklamációs feltételek 10. cikkében található, amely az eladó elektronikus kereskedelmi
weboldalának megfelelő aloldalán helyezkedik el.
Tájékoztatást adott az elállási nyilatkozat formanyomtatványának rendelkezésre bocsátásáról is a
szerződési és reklamációs feltételek 10. cikkében és mellékletében, amely az eladó elektronikus
kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található.
Felhívta a figyelmet arra, hogy ha a vevő eláll a szerződéstől, neki kell viselnie a termék
visszaküldésével járó költségeket a 102/2014 sz. törvény 10. § (3) bekezdése alapján. Ez az információ
a szerződési és reklamációs feltételek 10. cikkében található, amely az eladó elektronikus
kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán helyezkedik el.
Tájékoztatást nyújtott a vevőnek arról is, hogy bizonyos körülmények között elveszítheti a
szerződéstől való elállás jogát. Ez az információ a szerződési és reklamációs feltételek 10. cikkében
található, amely az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán helyezkedik
el.
Az eladó felelősségéről a termékek vagy szolgáltatások hibáiért a Polgári Törvénykönyv 622. és 623.
§-a alapján tájékoztatást nyújtott a szerződési és reklamációs feltételek 8. cikkében, amely az eladó
elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található.
Tájékoztatást adott a gyártó vagy az eladó által nyújtott garanciáról, ha az szigorúbb, mint a Polgári
Törvénykönyv 502. §-a által előírtak, valamint a vevő számára a termék értékesítése vagy a
szolgáltatás nyújtása után rendelkezésre álló segítségről és szolgáltatásokról. Ez az információ a
szerződési és reklamációs feltételek 9. cikkében található, amely az eladó elektronikus kereskedelmi
weboldalának megfelelő aloldalán helyezkedik el.
A vita alternatív módon történő rendezésének lehetőségéről és feltételeiről, amennyiben az eladó
vállalta e rendszer alkalmazását, tájékoztatást adott az eladó elektronikus kereskedelmi
weboldalának megfelelő katalógusoldalán és az általános szerződési és reklamációs feltételekben,
amelyek az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán helyezkednek el.
A szerződéskötéshez szükséges lépésekről, hogy ezeket a lépéseket az általános szerződési és
reklamációs feltételek írják le, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő
aloldalán találhatóak.
Arról, hogy a vásárlási szerződés elektronikus formában lesz tárolva az eladónál és a vevő számára
hozzáférhető lesz, miután azt írásban kéri, tájékoztatást nyújtott az eladó elektronikus kereskedelmi
weboldalának megfelelő katalógusoldalán és az általános szerződési és reklamációs feltételekben,
amelyek az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán helyezkednek el.
Arról, hogy a szerződéskötés nyelve a szlovák nyelv, tájékoztatást adott az eladó elektronikus
kereskedelmi weboldalának megfelelő katalógusoldalán és az általános szerződési és reklamációs
feltételekben, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán
találhatóak.
2.7. Ha az eladó nem teljesítette a további díjak vagy egyéb költségek kifizetésével kapcsolatos
tájékoztatási kötelezettségét az általános szerződési és reklamációs feltételek 6. pontja e) alpontja
szerint, vagy a termék visszaküldésével kapcsolatos költségekről az általános szerződési és
reklamációs feltételek 2.6. pontja i) alpontja szerint, a vevő nem köteles ezeket a további költségeket
vagy díjakat megfizetni.
3. Eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az eladó köteles:
Az elfogadással megerősített rendelés alapján a vevőnek a megállapodott mennyiségben,
minőségben és határidőn belül szállítani az árut, és azt a szükséges módon csomagolni vagy
előkészíteni a szállításhoz annak megőrzése és védelme érdekében,
Biztosítani, hogy a szállított áru megfeleljen a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak,
A vásárlási szerződés megkötése után haladéktalanul, de legkésőbb az áru szállításával együtt a
vevőnek átadni a vásárlási szerződés megkötésének visszaigazolását tartós adathordozón, például e-
mailben. A visszaigazolásnak tartalmaznia kell a 6. pontban megadott összes információt, beleértve a
szerződéstől való elállás nyilatkozatát is.
A vevőnek legkésőbb az áruval együtt írásban vagy elektronikus formában átadni az áru átvételéhez
és használatához szükséges összes dokumentumot, valamint az Szlovák Köztársaság hatályos
jogszabályai által előírt egyéb dokumentumokat (használati utasítások szlovák nyelven, garancialevél,
szállítólevél, adóügyi bizonylat).
3.2. Az eladónak joga van a megrendelt áruért a vevőtől a vásárlási ár időben történő
megfizetéséhez.
3.3. Amennyiben a készlet kifogyása vagy az áru elérhetetlensége miatt az eladó nem tudja a
megrendelt árut a vásárlási szerződésben megállapított vagy az általános szerződési és reklamációs
feltételekben meghatározott határidőn belül, vagy a megállapított vásárlási áron szállítani, köteles a
vevőnek helyettesítő teljesítést ajánlani vagy lehetőséget biztosítani a vevő számára a szerződéstől
való elállásra (a megrendelés törlésére). A vásárlási szerződéstől való elállást vagy a megrendelés
törlését a vevő e-mail útján végezheti el. Amennyiben a vevő már kifizette a vásárlási árat vagy annak
egy részét, az eladó köteles a már kifizetett vásárlási árat vagy annak egy részét 14 napon belül, a
szerződéstől való elállásról vagy a megrendelés törléséről szóló e-mail kézhezvételétől számítva,
visszatéríteni a vevő által megadott számlára, kivéve, ha a szerződő felek másképp állapodnak meg.
Amennyiben a vevő ésszerű határidőn belül nem fogadja el az eladó által felajánlott helyettesítő
teljesítést, és nem áll el a szerződéstől, az eladó jogosult a szerződéstől elállni, és amennyiben a vevő
már kifizette a vásárlási árat vagy annak egy részét, az eladó köteles a már kifizetett vásárlási árat
vagy annak egy részét 14 napon belül, a szerződéstől való elállás kézhezvételétől számítva,
visszatéríteni a vevőnek.
3.4. Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletének (GDPR) 6. cikkének 1. bekezdése f) pontja
értelmében az eladó a megrendelt áru vagy szolgáltatás kézbesítése után jogos érdekből
feldolgozhatja a vevő személyes adatait a közvetlen marketing céljából, és e-mail címére küldhet
információkat az új termékekről, kedvezményekről és akciókról a kínált árukra vagy szolgáltatásokra
vonatkozóan.
4. A vevő jogai és kötelezettségei
4.1. A vevőt tájékoztatták arról, hogy a rendelés részét képezi a vételár megfizetésének
kötelezettsége.
4.2. A vevő köteles:
Átvenni a megrendelt és szállított árut,
A megállapodott vételárat a megállapodott esedékességi határidőn belül megfizetni az eladónak,
beleértve a szállítási költségeket is,
A szállítólevélen aláírással vagy meghatalmazott személy aláírásával igazolni az áru átvételét.
4.3. A vevőnek joga van az áru szállítására a felek által megállapodott mennyiségben, minőségben,
határidőben és helyszínen.
5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1. Az áruk általános elérhetősége és azok szállítási ideje minden terméknél fel van tüntetve az
elektronikus kereskedelmi weboldalon.
5.2. Amennyiben az eladó és a vevő a vásárlási szerződésben másképp nem állapodtak meg, az eladó
köteles az árut azonnal, legkésőbb a vásárlási szerződés megkötésétől számított 30 napon belül
kézbesíteni a vevőnek. Ha az eladó nem teljesíti a termék szállítására vonatkozó kötelezettségét az
első mondatban meghatározott határidőn belül, a vevő felszólítja, hogy a megadott kiegészítő,
ésszerű határidőn belül szállítsa az árut. Ha az eladó még ezen kiegészítő, ésszerű határidőn belül
sem teljesíti a szállítást, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
5.3. Az eladó jogosult a vevőt arra kérni, hogy a vásárlási szerződésben megállapodott szállítási
határidő lejárta előtt vegye át az árut.
5.4. A termékek színeinek megjelenítése a monitoron nem feltétlenül felel meg pontosan a valós
színeknek, ahogy a vevő azokat valóságban látja. A színek megjelenítése többek között a megjelenítő
monitor, illetve egyéb használt megjelenítő eszköz minőségétől is függ.
5.5. A vevő köteles átvenni az árut abban a helyszínen, amelyet az eladó vagy annak képviselője, aki
megbízást kapott az áru kézbesítésére, és a vevő a vásárlási szerződésben vagy a szállítás előtti
időszakban más módon megállapodtak ("Helyszín"). A vevő köteles átvenni az árut azon
időtartamban, amelyet az eladó vagy annak képviselője, aki megbízást kapott az áru kézbesítésére, és
a vevő a vásárlási szerződésben vagy a szállítás előtti időszakban más módon megállapodtak
("Időtartam").
5.6. Ha az eladó a megbeszélt helyre és időben szállítja az árut a vevőnek, a vevő köteles személyesen
átvenni az árut, vagy gondoskodni arról, hogy az árut átvegye egy meghatalmazott személy, aki az
átvétel idejére a vevő helyett eljár, és aláírni az áru kifizetéséről és átadás-átvételéről szóló
jegyzőkönyvet. A meghatalmazott harmadik személy köteles bemutatni az eladónak a rendelés
elfogadásának másolatát. Az áru az átadás-átvétel pillanatában tekinthető átadottnak és átvettnek.
Az áru átadás-átvételének tekinthető az áru kézbesítése a megbeszélt helyre, a vevő vagy a vevő által
meghatalmazott harmadik fél általi átvétele, valamint az áru kifizetéséről és átadás-átvételéről szóló
jegyzőkönyv aláírása.
5.7. Amennyiben az áru kézbesítését a vevő távolléte miatt, vagy ha a vevő a vásárlási szerződéstől
való előzetes írásbeli elállás nélkül, a megbeszélt időtartam lejárta után 7 napon belül nem veszi át,
az eladó jogosult kártérítés igénybevételére a kézbesítési kísérlettel kapcsolatos valós költségek
mértékében.
5.8. A vásárlási szerződés azzal a feltétellel jön létre, hogy amennyiben a vevő nem fizeti meg az
eladónak a megállapodott vételárat a 2. pont szerinti határidőn belül 15 napon belül az eladó
felszólítása után, a szerződés kezdetektől semmisnek tekinthető, a szerződő felek visszaadják vagy
megtérítik egymásnak az összes kapott teljesítményt, és az eladó szabadon rendelkezhet a
megrendelt áruval.
5.9. A vevő jogosult az árut és annak csomagolását az áru kézbesítésekor az eladó képviselőjének
jelenlétében azonnal ellenőrizni. Amennyiben az árunak bármilyen hibája van és/vagy az áru nem
teljes (kevesebb darabszám, illetve hiányzik a rendelt áru), az eladó képviselője köteles a vevő
kérésére Kárfelvételi Jegyzőkönyvet készíteni az áru hibájának mértékéről és jellegéről, amelyet a
vevő hitelesít. Az ily módon készített jegyzőkönyv alapján a vevő jogosult elutasítani a hibás áru
átvételét, vagy megerősíteni a hibás áru kézbesítését, és ezt követően az általános szerződési és
reklamációs feltételek 8. cikke értelmében reklamálni az áru hibáit az eladónál vagy a kijelölt
személynél. Amennyiben a vevő elutasítja a hibás áru átvételét, az áru visszaküldésével járó minden
ésszerűen felmerült költséget az eladó viseli.
5.10. Amennyiben az eladó a 2. pontban meghatározott határidőn belül nem szállítja le az árut, a
vevő jogosult a vásárlási szerződéstől elállni, és az eladó köteles a vevő által már kifizetett vételár
részét haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni azonos módon, ahogyan a vevő a
fizetést teljesítette, kivéve, ha a vevővel másképp nem állapodnak meg a visszatérítés módjáról,
anélkül, hogy a vevőt bármilyen további díj terhelné.
5.11. Fizetési módok
Utánvétes fizetés – 1,95 euró, ÁFA-val
Bankkártyás fizetés a GoPay fizetési kapun keresztül – 0 euró, ÁFA-val
Átutalás az Eladó számlájára – 0 euró, ÁFA-val
A fizetési módokra vonatkozó részletes és érvényes árjegyzék a fizetési lehetőségek szekcióban
található.
5.12. Szállítási módok
Címre történő szállítás GLS-en keresztül, amely lehetőséget biztosít legfeljebb 50 kg súlyú csomag
szállítására.
A szállítási módokra vonatkozó részletes és érvényes árjegyzék a szállítási módok szekcióban
található.
6. Vételár
6.1. Az eladó és a vevő közötti vásárlási szerződésben megállapodott áru vételára az elfogadott
rendelésben szerepel ("vételár"). Ha a rendelés visszaigazolásában szereplő vételár magasabb, mint
az elektronikus kereskedelmi weboldalon a vevő által a rendelés elküldésekor feltüntetett azonos áru
ára, az eladó elektronikus üzenetet küld a vevőnek egy új, eltérő összegű vételár ajánlatáról, amely az
eladó új vásárlási szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatának tekinthető, amit a vevőnek
kifejezetten e-mailben vagy írásban kell megerősítenie ahhoz, hogy a vásárlási szerződés érvényesen
létrejöjjön.
6.2. A vevő köteles az eladónak megfizetni a vételárat, beleértve a szállítási költségeket is,
készpénzben vagy bankkártyával a termék személyes átvételekor, utánvéttel a termék kézbesítési
helyén, vagy átutalással az eladó által az elfogadott rendelésben vagy az eladó weboldalán a termék
átvétele előtt megadott számlaszámra.
6.3. Amennyiben a vevő az eladónak a vételárat átutalással fizeti meg, a fizetés napjának azt a napot
tekintjük, amikor a teljes vételár az eladó számlájára beérkezik.
6.4. A vevő köteles a megállapodott áruért a vásárlási szerződés szerinti határidőn belül, de
legkésőbb az áru átvételekor megfizetni a vételárat az eladónak.
6.5. Amennyiben a vevő az áru helyszínre történő szállításának időpontjáig nem fizeti meg az
eladónak a teljes vételárat, és a szerződő felek nem állapodtak meg a vételár részletekben történő
kifizetéséről, az eladó jogosult megtagadni az áru kiszállítását a vevő részére.
6.6. Az áru összeszerelésével és felhordásával kapcsolatos költségek nem szerepelnek a vételárban,
és az eladó nem köteles e szolgáltatásokat a vevő részére biztosítani.
7. Tulajdonjog megszerzése és az áru károsodásával kapcsolatos kockázat átszállása
7.1. Az áru a megállapodott helyen történő átvételével a vevőre száll a tulajdonjog. Az a vevő, aki
nem felel meg a fogyasztók védelméről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990 számú törvényének, a
szabálysértésekről szóló törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló 250/2007 Z.z. törvény (a
továbbiakban "Törvény") által meghatározott fogyasztó definíciójának, csak az áru teljes vételárának
kifizetése után szerez tulajdonjogot az áru felett.
7.2. Az áruval kapcsolatos károkért való felelősség a vevőre száll abban a pillanatban, amikor a vevő
vagy a vevő által meghatalmazott harmadik fél átveszi az árut az eladótól vagy annak megbízottjától,
aki az áru kézbesítésére van megbízva, vagy amennyiben ezt nem teszi meg időben, abban a
pillanatban, amikor az eladó lehetővé teszi a vevő számára, hogy az áru felett rendelkezzen, és a vevő
nem veszi át az árut.
8. Reklamációs szabályzat (hibákért való felelősség, garancia, reklamációk)
8.1. Amennyiben az árun javítható hiba van, a vevő jogosult arra, hogy a hibát ingyenesen, időben és
megfelelően javítsák ki. Az eladó köteles a hibát haladéktalanul kijavítani.
8.2. A vevő helyett a hiba kijavítását kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak az áru egy részét
érinti, annak részét, ha ez nem okoz az eladónak az áru árához képest vagy a hiba súlyosságához
képest aránytalan költségeket.
8.3. Az eladó mindig helyettesítheti a hibás árut hibátlan áruval, ha ez nem okoz a vevőnek jelentős
nehézségeket.
8.4. Amennyiben az árun javíthatatlan hiba van, amely megakadályozza, hogy az árut hibátlan
dologként megfelelően használják, a vevő jogosult az áru cseréjére vagy jogosult a vásárlási
szerződéstől elállni. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha bár a hibák javíthatóak, a vevő az árut a
javítás utáni ismételt hibák vagy a hibák nagy száma miatt nem tudja megfelelően használni.
8.5. Amennyiben más javíthatatlan hibák vannak, a vevő jogosult az áru árából megfelelő
árengedményre.
8.6. Az eladó tájékoztatta a vevőt azokról a jogokról, amelyek a Polgári Törvénykönyv 622. §-a alapján
illetik meg (8.1–8.3. pontok ezen üzleti és reklamációs feltételek), valamint azokról a jogokról,
amelyek a 623. § alapján illetik meg (8.4–8.5. pontok ezen üzleti és reklamációs feltételek) úgy, hogy
elhelyezte ezeket az üzleti és reklamációs feltételeket az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó
eladó megfelelő aloldalán, és a vevő az objednávka elküldése előtt megtekinthette őket.
8.7. Az eladó felelős az áru hibáiért a Szlovák Köztársaság érvényes jogszabályainak megfelelően, és a
vevő köteles a reklamációt az eladónál vagy a kijelölt személynél érvényesíteni. A meghatározott
személyekről és a garanciális és garancia utáni szervizhelyekről szóló információk a garancialevél
hátoldalán találhatók, vagy az eladó kérésre telefonon vagy e-mailben adja meg azokat a vevőnek.
8.8. A reklamációk kezelésére az eladó érvényes reklamációs rendje vonatkozik, azaz ezeknek az
üzleti és reklamációs feltételeknek a 8. cikke. A vevőt megfelelően tájékoztatták a reklamációs
rendről és az áru reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve az információkat arról, hol
lehet a reklamációt benyújtani, és a garanciális javítások végrehajtásáról az 1. § 18. bekezdése
alapján a vásárlási szerződés megkötése előtt, úgy, hogy elhelyezte ezeket az üzleti és reklamációs
feltételeket az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó eladó megfelelő aloldalán, és a vevő az
objednávka elküldése előtt megtekinthette őket.
8.9. A reklamációs rend a vevő által az eladótól az elektronikus kereskedelem formájában, az eladó
elektronikus kereskedelmi weboldalán megvásárolt árura vonatkozik.
8.10. A vevő jogosult a garanciaidő alatt az eladónál érvényesíteni a vásárolt áru hibáiért való
felelősséget, amelyért a gyártó, a szállító vagy az eladó felelős.
8.11. Ha az árunak hibái vannak, a vevő jogosult reklamációt benyújtani az eladó üzletében a Törvény
18. § (2) bekezdése alapján úgy, hogy eljuttatja az árut az eladó üzletébe, és átadja az eladónak a
vevő akaratnyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy élni kíván a jelen üzleti és reklamációs feltételek
8.1–8.5. pontjában meghatározott jogával (továbbiakban "Reklamáció bejelentése"). Az eladó ajánlja,
hogy a reklamációra visszaküldött árut biztosíttassa. Az utánvéttel küldött csomagokat az eladó nem
veszi át. A vevőnek a Reklamáció bejelentésében őszintén meg kell adnia az összes szükséges
információt, különösen pontosan meg kell jelölnie az áru hibájának típusát és mértékét; a vevőnek
meg kell adnia, melyik jogát kívánja érvényesíteni a Polgári Törvénykönyv 622. és 633. §-a alapján. A
vevő jogosult a reklamációt a gyártó által a garanciális javítások elvégzésére kijelölt személynél is
érvényesíteni (továbbiakban "kijelölt személy"). A kijelölt személyek listáját a garancialevél
tartalmazza, vagy az eladó kérésre elküldi a vevőnek.
8.12. A visszaküldhető áruról szóló reklamációs eljárás az alábbi összes feltétel teljesülése napján
kezdődik:
az eladónak történő Reklamáció bejelentése beérkezése, a reklamált áru beérkezése a vevőtől az
eladóhoz vagy a kijelölt személyhez, a reklamált áruhoz tartozó hozzáférési kódok, jelszavak stb.
átadása az eladónak, ha ezek az adatok szükségesek a reklamáció megfelelő kezeléséhez;
8.13. Ha a reklamáció tárgyát képező árut objektíve nem lehet az eladóhoz eljuttatni, vagy ha az be
van építve, a vevő köteles a 12. pont a) és c) alpontjai szerinti feltételek teljesülése mellett minden
szükséges együttműködést biztosítani az eladó vagy az eladó által kijelölt harmadik fél számára a
reklamált áru vizsgálatának elvégzéséhez. Az objektíve nem szállítható vagy beépített áruról szóló
reklamációs eljárás az áru vizsgálatának napján kezdődik. Ha azonban az eladó vagy az általa kijelölt
harmadik fél a vevő által nyújtott szükséges együttműködés ellenére nem biztosítja a vizsgálat
elvégzését ésszerű határidőn belül, legkésőbb 10 napon belül a Reklamáció bejelentésének eladóhoz
történő beérkezésétől számítva, a reklamációs eljárás a Reklamáció bejelentésének az eladóhoz való
beérkez
8.14. Az eladó vagy a kijelölt személy megfelelő formában, az eladó által választott módon, például e-
mailben vagy írásban adja ki a vevőnek az áru reklamációjának igazolását, amelyben pontosan meg
kell jelölnie az áru reklamált hibáit, és ismét tájékoztatnia kell a fogyasztót a jelen üzleti és
reklamációs feltételek 8.1–8.3. pontjában (a Polgári Törvénykönyv 622. §-a) és a 8.4–8.5. pontjában
(a Polgári Törvénykönyv 623. §-a) foglalt jogairól. Ha a reklamációt távoli kommunikációs eszközökkel
nyújtják be, az eladónak azonnal meg kell küldenie a reklamációs igazolást a vevőnek; ha az igazolást
nem lehet azonnal kézbesíteni, akkor azt haladéktalanul, de legkésőbb a reklamáció elintézéséről
szóló okmánnyal együtt kell kézbesíteni; ha a vevő más módon is tudja igazolni a reklamáció
benyújtását, akkor nem szükséges a reklamációs igazolást kézbesíteni.
8.15. A vevő jogosult dönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. §-a és 623. §-a alapján mely jogait
kívánja érvényesíteni, és köteles haladéktalanul közölni döntését az eladóval. A vevő döntése alapján
az eladónak vagy a kijelölt személynek azonnal meg kell határoznia a reklamáció elintézésének
módját a Törvény 2. § m) pontja alapján, egyszerű esetekben azonnal, bonyolultabb esetekben 3
napon belül a reklamációs eljárás kezdetétől számítva, indokolt esetekben, különösen ha a termék
állapotának bonyolult műszaki értékelése szükséges, legkésőbb 30 napon belül a reklamációs eljárás
kezdetétől számítva. A reklamáció elintézési módjának meghatározása után az eladónak vagy a
kijelölt személynek azonnal, indokolt esetekben később kell elintézni a reklamációt. A reklamáció
elintézése azonban nem tarthat tovább 30 napnál a reklamáció benyújtásának napjától számítva. A
reklamáció elintézési határidejének eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak jogában áll a
szerződéstől elállni vagy új termék cseréjét kérni.
8.16. Ha a vevő az első 12 hónapon belül nyújtja be a termékre vonatkozó reklamációt a vásárlástól
számítva, az eladó csak egy szakértői vélemény vagy egy hivatalos, értesített vagy akkreditált személy
által kiadott vélemény, vagy a kijelölt személy állásfoglalása alapján utasíthatja el a reklamációt (a
továbbiakban "a termék szakértői értékelése"). Függetlenül a szakértői értékelés eredményétől, az
eladó nem követelheti meg a vevőtől a termék szakértői értékelésének költségeit, sem más, a
szakértői értékeléssel kapcsolatos költségeket.
8.17. Ha a vásárló a vásárlás után 12 hónappal érvényesíti a termékre vonatkozó reklamációt, és az
eladó azt elutasítja, a reklamációt kezelő személy köteles a reklamáció elbírálásáról szóló okiratban
megjelölni, hogy a vásárló melyik személyhez küldheti a terméket szakértői értékelésre. Ha a vásárló
a terméket a reklamáció elbírálásáról szóló okiratban megjelölt személynek küldi szakértői
értékelésre, a szakértői értékelés költségeit és minden egyéb, ezzel kapcsolatosan felmerült költséget
az eladó áll, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a vásárló a szakértői értékeléssel
igazolja az eladó felelősségét a reklamált hibaért, újra érvényesítheti a reklamációt; a szakértői
értékelés alatt a garanciaidő nem telik. Az eladó köteles 14 napon belül, a reklamáció újbóli
érvényesítését követően, megtéríteni a vásárlónak a szakértői értékelésre fordított összes költséget,
valamint minden egyéb, ezzel kapcsolatosan felmerült költséget. Az újra benyújtott reklamációt nem
lehet elutasítani.
8.18. A garancia nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyekről az eladó a szerződés megkötésekor
tájékoztatta a vásárlót, vagy amelyekről a vásárlónak a szerződés körülményeit figyelembe véve
tudnia kellett.
8.19. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás terméket egy másik, hibátlan termékre cserélje,
amelynek azonos vagy jobb műszaki paraméterei vannak, ha ez nem okoz jelentős nehézséget a
vásárlónak.
8.20. Az eladó nem felel a termék hibáiért, ha:
a vásárló nem érvényesítette jogát az eladóval szemben a termék hibájára vonatkozóan a garanciaidő
lejártáig,
a termék hibája a vásárló által okozott mechanikai károsodás eredménye,
a termék hibája a termék olyan körülmények közötti használatából ered, amelyek nem felelnek meg
az intenzitásnak, páratartalomnak, kémiai és mechanikai hatásoknak, amelyek a termék természetes
környezetéhez illenek,
a termék hibája nem szakszerű kezelésből, üzemeltetésből vagy a termékkel való elhanyagolt
bánásmódból ered,
a termék hibája a termék túlzott terheléséből vagy a dokumentációban megadott feltételekkel,
illetve az általánosan elfogadott használati szabályokkal ellentétes használatból ered,
a termék hibája elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható eseményekből ered,
a termék hibája véletlen kár és véletlen romlás következtében keletkezett,
a termék hibája nem szakszerű beavatkozásból, vízkárosodásból, tűzből, statikus vagy atmoszférikus
elektromosságból, vagy más vis maior eseményből ered,
a termék hibája illetéktelen személy beavatkozása miatt keletkezett.
Ha a csomag nem teljes, illetve ha nyilvánvaló hibáról van szó, amelyet a vásárló a termék átvételekor
a csomag ellenőrzésével észlelhetett volna és amelyet nem jelentett az eladó képviselőjének a
reklamációs és üzleti feltételek 5.9 pontja szerint, az ilyen típusú későbbi reklamációkat csak akkor
lehet elfogadni, ha a vásárló be tudja bizonyítani, hogy a reklamált hibák már a termék átvételekor is
fennálltak.
8.21. Az eladó köteles a reklamációt az alábbi módok egyikével kezelni és lezárni:
a javított áru átadásával,
az áru cseréjével,
az áru vételárának visszatérítésével,
az áru árából méltányos kedvezmény nyújtásával,
írásbeli felszólítással a vevő számára az eladó által meghatározott teljesítés átvételére,
az áru reklamációjának megalapozott elutasításával.
8.22. Az eladó köteles a reklamáció kezelésének módjáról és a reklamáció kezeléséről a vásárlónak
írásbeli igazolást adni legkésőbb 30 napon belül a reklamáció benyújtásától számítva személyesen,
postai vagy futár, illetve kézbesítési szolgáltatás útján. Az eladó a reklamációs eljárás befejezése után
azonnal tájékoztatja a vevőt a reklamáció kezelésének eredményéről telefonon vagy e-mailben, és az
áruval együtt, illetve e-mailben megküldi a reklamációs eljárás dokumentumát.
8.23. A garancia időtartama 24 hónap az áru kézbesítésének napjától számítva, kivéve, ha egyes
esetekre más garanciaidő van meghatározva. A sporttáplálkozás termékei, az ajándékkosarakban
lévő élelmiszerek és az állateledel minimális lejárati ideje több mint 2 hónap a lejárati dátum előtt.
Ha a lejárati idő rövidebb, az eladó telefonon vagy e-mailben felkeresi a vevőt, és a csomagot csak a
vevő hozzájárulásával küldi el.
8.24. A garancia időtartama meghosszabbodik azzal az időszakkal, amíg a vevő a terméket garanciális
javítás miatt nem tudta használni.
8.25. Amennyiben az árut újra cserélik, a vevő egy olyan dokumentumot kap, amely tartalmazza az
áru cseréjének információit, és minden további reklamációt ezen vásárlási szerződés és a reklamációs
dokumentum alapján kell benyújtani. Az áru újra cserélése esetén a garancia időtartama újra
kezdődik az új áru átvételétől számítva, de csak az új árura vonatkozik.
8.26. Amennyiben eltávolítható hibáról van szó, a reklamáció a vevő döntése alapján a jelen
reklamációs és üzleti feltételek 15. pontja szerint az alábbi módon kerül feldolgozásra:
az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról, vagy
az eladó kicseréli a hibás árut.
8.27. Amennyiben eltávolítható hibáról van szó, és a vevő nem határozza meg haladéktalanul a jelen
reklamációs és üzleti feltételek 8.15. pontja szerint, hogy a reklamációt milyen módon kell kezelni, az
eladó a reklamációt a hiba elhárításával intézi.
8.28. Amennyiben a hiba nem orvosolható, vagy ismétlődően orvosolható hibáról van szó, vagy több
különböző orvosolható hiba áll fenn, amelyek megakadályozzák, hogy a termék hibamentesen
használható legyen, az eladó a vevő döntése alapján a jelen reklamációs és üzleti feltételek 8.15.
pontja szerint a reklamációt az alábbi módon kezeli:
a termék cseréje egy másik, azonos vagy jobb technikai paraméterekkel rendelkező működő
termékre, vagy
amennyiben az eladó nem tudja a terméket másikra cserélni, a reklamációt a termék vételárának
visszatérítésével kezeli.
8.29. A reklamáció kezelése csak azokra a hibákra vonatkozik, amelyek a reklamáció benyújtásának
bejelentésében és a termék reklamációjának igazolásában az 8.14. pont szerint szerepelnek.
8.30. A reklamáció céljából ismétlődően orvosolható hiba esetén egy adott orvosolható hiba több
mint két alkalommal történő előfordulását értjük.
8.31. A reklamáció céljából több különböző orvosolható hiba esetén háromnál több különböző
orvosolható hiba egyidejű előfordulását értjük.
8.32. A vevő jogosultsága a termék hibájának reklamálására akkor tekinthető felhasználtnak, ha már
élt jogával és kérte az eladótól a termék hibájának orvoslását az 8.1. pont szerint. Függetlenül a
reklamáció eredményétől, bármely további azonos egyedi hiba (nem ugyanazon típusú hiba) újbóli
reklamálása elutasításra kerül.
8.33. A jelen reklamációs és üzleti feltételek 8. cikke kifejezetten nem vonatkozik azokra a
személyekre, akik nem felelnek meg a fogyasztó meghatározásának, amint azt a § 2 cikk a) pontja a
Törvényben meghatározza.
9. Személyes adatok és azok védelme
9.1. A szerződő felek megállapodtak, hogy a vevő, amennyiben természetes személy, köteles a
megrendelés során a megfelelő feldolgozás és kézbesítés érdekében a következő adatokat közölni az
eladóval: név és vezetéknév, lakcím irányítószámmal együtt, telefonszám és e-mail cím.
9.2. A szerződő felek megállapodtak, hogy a vevő, amennyiben jogi személy, köteles a megrendelés
során a megfelelő feldolgozás és kézbesítés érdekében a következő adatokat közölni az eladóval:
cégneve, székhely címe irányítószámmal együtt, cégjegyzékszám, adószám (ha rendelkezik vele),
telefonszám és e-mail cím.
9.3. A vevő, aki az internetes üzletben regisztrált, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott
személyes adatokat, valamint törölheti a regisztrációját az elektronikus kereskedelmi weboldalon a
"Saját profilom" részben történő bejelentkezés után.
9.4. Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679
rendelete, amely 2016. április 27-én született a természetes személyek személyes adatainak
kezeléséről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, és amely hatályon kívül helyezi a 95/46/EK
irányelvet (általános adatvédelmi rendelet, továbbiakban „Rendelet”), 6. cikk (1) bekezdés b) pontja
alapján az eladó, mint információs rendszer üzemeltetője, a vásárlási szerződés megkötésének
folyamatában, a vevő hozzájárulása nélkül kezeli a vevő személyes adatait, mivel a vevő személyes
adatainak kezelése a vevővel való előszerződési kapcsolatok keretében történik, és a vevő személyes
adatainak kezelése szükséges a vásárlási szerződés teljesítéséhez, amelyben a vevő az egyik szerződő
félként vesz részt.
9.5. A Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az eladó a megrendelt áru, illetve szolgáltatás
vevőnek történő kézbesítése után jogos érdekből kezelheti a vevő személyes adatait a közvetlen
marketing céljából is, és e-mail címére információkat küldhet az új termékekről, kedvezményekről és
akciókról a kínált árukra, illetve szolgáltatásokra vonatkozóan.
9.6. Az eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a vevő személyes adataival a Szlovák Köztársaság
hatályos jogszabályainak megfelelően bánik és azokat kezeli.
9.7. Az eladó kijelenti, hogy az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendeletének 5. cikk (1)
bekezdésének a) és b) pontja szerint csak az ebben a szerződési és reklámaciókezelési feltételekben
megadott célból gyűjti a vevő személyes adatait.
9.8. Az eladó kijelenti, hogy más célokra, mint amelyeket ezek a szerződési és reklámaciókezelési
feltételek tartalmaznak, a vevő személyes adatait mindig külön, megfelelő jogalapon gyűjti, és
biztosítja, hogy ezeket a személyes adatokat kizárólag a gyűjtésük céljának megfelelően kezeli és
használja fel, és nem kombinálja azokat más célból vagy a vásárlási szerződés teljesítése céljából
gyűjtött személyes adatokkal.
9.9. A vevőt a rendelés elküldése előtt felszólítják, hogy jelölje be a négyzetet a rendelés elküldése
előtt, megerősítve, hogy az eladó elegendő, érthető és egyértelmű módon tájékoztatta:
az eladó azonosító adatait, amelyeket ezek a szerződési és reklámaciókezelési feltételek 1. cikke
tartalmaz,
az eladó vagy az eladó felelős személyének kapcsolatfelvételi adatait,
a személyes adatok feldolgozásának célját, amely a vásárlási szerződés megkötése az eladó és a vevő
között, és a személyes adatok feldolgozásának jogalapját,
hogy a vásárlási szerződés megkötéséhez és a rendelés megfelelő feldolgozásához és kézbesítéséhez
szükséges személyes adatokat a vevőnek kötelező megadnia,
ha a feldolgozás az (EU) 2016/679 rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul, hogy az eladó által
követett jogos érdek a közvetlen marketing,
a harmadik fél azonosító adatait, amely a vevőnek a megrendelt árut kézbesíti, vagy más adatok
címzettjeinek vagy adatok címzettjeinek kategóriáinak azonosító adatait, ha vannak ilyenek,
a személyes adatok megőrzési idejét, illetve annak meghatározására szolgáló kritériumokat,
9.10. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jóerkölcsnek megfelelően kezeli, és oly módon
jár el, amely nem ellentétes az Rendelettel vagy más általánosan kötelező jogi előírásokkal, és nem
kerüli meg azokat.
9.11. Az eladó az Rendelettel összhangban a következő információkat biztosítja a vevő számára,
akinek személyes adatait feldolgozza:
az eladó és szükség esetén az eladó képviselőjének személyazonossága és kapcsolattartási adatai,
az esetleges felelős személy kapcsolattartási adatai,
a személyes adatok feldolgozásának céljai, valamint a feldolgozás jogalapja,
ha a feldolgozás a 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul, az eladó vagy harmadik fél által követett
jogos érdekek,
a személyes adatok címzettjei vagy címzettjeinek kategóriái, ha vannak ilyenek,
releváns esetben az az információ, hogy az eladó tervezi a személyes adatok harmadik országba vagy
nemzetközi szervezetnek történő továbbítását,
a személyes adatok megőrzésének ideje, illetve annak meghatározására szolgáló kritériumok,
az információk a vevőnek az eladótól való személyes adataihoz való hozzáférési jogáról, azok
helyesbítésének, törlésének vagy a feldolgozás korlátozásának jogáról, a feldolgozás elleni tiltakozás
jogáról, valamint az adatok hordozhatóságának jogáról,
a felügyeleti hatósághoz való panaszbejelentés joga,
az információk arról, hogy a személyes adatok megadása törvényi vagy szerződéses kötelezettség,
vagy a szerződés megkötéséhez szükséges követelmény, valamint hogy a vevő köteles-e a személyes
adatokat megadni, továbbá az ilyen adatok meg nem adásának lehetséges következményei,
az automatizált döntéshozatal, beleértve a profilalkotást, meglétének információi; A vevőnek joga
van arra, hogy az eladótól megkapja a feldolgozott személyes adatok egy másolatát, és jogosult az
összes fent említett információ megszerzésére is. A vevő által kért bármely további másolatért az
eladó az adminisztratív költségeknek megfelelő díjat számíthat fel.
9.12. Ha a vevő a 11. pont szerinti jogát írásban vagy elektronikusan gyakorolja, és kérésének
tartalmából kiderül, hogy a 9.11. pont szerinti jogát gyakorolja, a kérést az Rendeletnek megfelelően
benyújtottnak kell tekinteni.
9.13. A vevőnek joga van tiltakozni az eladónál személyes adatainak azon feldolgozása ellen, amelyről
úgy gondolja, hogy közvetlen marketing céljából történik vagy történni fog, beleértve a profilalkotást
is, amennyiben az a közvetlen marketinggel kapcsolatos. Ha a vevő ilyen feldolgozás ellen tiltakozik,
az eladó a tiltakozás kézhezvételétől számított naptól kezdve befejezi a személyes adatok közvetlen
marketing célú feldolgozását, és az érintett vevő személyes adatait nem fogja és nem szabad ilyen
célból feldolgozni.
9.14. Ha a vevő azt gyanítja, hogy személyes adatait jogosulatlanul feldolgozzák, panaszt nyújthat be
a Szlovák Köztársaság Adatvédelmi Hivatalánál. Ha a vevő nem rendelkezik teljes körű
cselekvőképességgel, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
9.15. Az eladó megfelelő intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a vevő számára az 11. pontban
meghatározott összes információt tömören, átláthatóan, érthetően és könnyen hozzáférhető
formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva biztosítsa. Az eladó az információkat
elektronikusan vagy más, a vevővel megállapodott módon, az Rendeletnek megfelelően nyújtja.
9.16. Az eladó a vevő által benyújtott kérések alapján hozott intézkedésekről a vevőt a kérelem
kézhezvételét követően haladéktalanul, de minden esetben egy hónapon belül tájékoztatja.
9.17. Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy a kötött szerződés teljesítése érdekében a vevő
személyes adatainak feldolgozása során feltételezhetően az alábbi harmadik feleknek, illetve
címzettek körének lesznek közzétéve és hozzáférhetővé téve:
Szlovák Posta, a.s., székhely: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, cégjegyzékszám : 36631124,
bejegyezve a Banská Bystrica-i Kerületi Bíróság Cégregiszterébe, Szakasz Sa, Bejegyzés szám 803/S –
harmadik fél, amely a szállítási szolgáltatásokat biztosítja
LUCAS s.r.o., J. A. Komenského 18B, Banská Bystrica 974 01, Szlovák Köztársaság – harmadik fél,
amely a könyvelést biztosítja
Heureka Shopping s.r.o, Karolinská 650/1, 186 00 Prága 8 – Karlín, Cseh Köztársaság, cégjegyzékszám
: 02387727 – harmadik fél, amely a webhely működésének elégedettségét és a "Megbízható
Vásárlók" szolgáltatás működtetését biztosítja
GOPAY s.r.o, Planá 67, 370 01 Planá, Cseh Köztársaság, cégjegyzékszám : 26046768. A társaság be
van jegyez
10. Elállás a vásárlási szerződéstől
10.1. Ha az eladó a készlet kimerülése, az áru hozzáférhetetlensége miatt, vagy ha a szerződésben
meghatározott áru gyártója, importőre vagy szállítója leállította a gyártást vagy olyan jelentős
változtatásokat hajtott végre, amelyek megakadályozzák az eladó szerződésből eredő
kötelezettségeinek teljesítését, vagy force majeure esetén, vagy ha minden tőle ésszerűen elvárható
erőfeszítés ellenére sem képes az árut a jelen üzleti feltételekben meghatározott határidőn belül a
vevőnek szállítani, az eladó köteles haladéktalanul tájékoztatni a vevőt erről a tényről, és egyidejűleg
köteles felajánlani a vevőnek helyettesítő teljesítést vagy a vevő számára lehetőséget biztosítani a
vásárlási szerződéstől való elállásra, illetve a megrendelés törlésére, ha a vásárlási szerződés még
nem jött létre. A megrendelést a vevő telefonon vagy e-mailben törölheti. Amennyiben a vevő a jelen
pontban meghatározott okokból eláll a vásárlási szerződéstől, az eladó köteles a vevő által már
megfizetett előleget a szerződéstől való elállás bejelentésének napjától számított legfeljebb 14 napon
belül, ugyanazzal a fizetési móddal visszatéríteni, amelyet a vevő fizetéskor használt, hacsak a
vevővel másképp nem állapodnak meg anélkül, hogy a vevőre további költségek hárulnának.
Amennyiben a vevő ésszerű határidőn belül nem fogadja el az eladó által felajánlott helyettesítő
teljesítést, és nem áll el a vásárlási szerződéstől, az eladó jogosult a vásárlási szerződéstől elállni, és
amennyiben a vevő már kifizette a vételárat vagy annak egy részét, az eladó köteles a már kifizetett
vételárat vagy annak egy részét a vásárlási szerződéstől való elállás bejelentésének napjától számított
14 napon belül visszatéríteni a vevőnek.
Ha az eladó a fent említett okok miatt nem képes a vevő számára az árut a megrendelésben
megadott áron szállítani, és ezt a tényt a vevő felé a megrendelés kötelező érvényű elfogadása előtt
közli, az eladó nem köteles elfogadni a vevő ajánlatát a vásárlási szerződés megkötésére.
Abban az esetben, ha a vevő a vásárlási szerződéstől eláll, illetve a megrendelést a jelen pontban
meghatározott okokból törli, az eladó köteles a vevő által a szerződés szerint már kifizetett előleget
az elállás bejelentésének napjától számított legfeljebb 14 napon belül, a vevő által a fizetés során
használt ugyanazon módon visszatéríteni, hacsak a vevővel nem állapodtak meg másképp a
visszatérítés módjáról, anélkül, hogy a vevőre további költségek hárulnának.
10.2. A vevő jogosult a vásárlási szerződéstől indoklás nélkül elállni a 102/2014 sz. törvény (a
távollévők közötti értékesítés során történő fogyasztóvédelemről szóló törvény) § 7. és a következő
szakaszai alapján a termék átvételétől számított 14 napon belül, illetve a szolgáltatás szerződés vagy
a hordozó nélküli elektronikus tartalomra vonatkozó szerződés megkötésének napjától számított 14
napon belül, feltéve, hogy az eladó időben és megfelelően teljesítette a távollévők közötti értékesítés
során történő fogyasztóvédelemről szóló törvény § 3. alatti tájékoztatási kötelezettségét.
10.3. A vevőnek joga van ezen időszak alatt kibontani és kipróbálni a terméket hasonló módon, mint
ahogy azt egy hagyományos „tégla és habarcs” üzletben tenné, annak érdekében, hogy megállapítsa
a termék jellegét, tulajdonságait és működését.
10.4. Az elállási időszak azon a napon kezdődik, amikor a vevő vagy általa meghatározott, a szállítótól
eltérő harmadik fél átveszi a megrendelt áru összes részét, vagy ha
a vevő által egy megrendelésben rendelt áruk külön-külön kerülnek szállításra, az utoljára szállított
áru átvételének napjától,
több részből vagy darabból álló áru esetén az utolsó rész vagy darab átvételének napjától,
szerződés szerint az árut meghatározott időszakon keresztül ismételten szállítják, az első szállított áru
átvételének napjától.
10.5. A vevő még a szerződéstől való elállási időszak kezdetét megelőzően is jogosult elállni a
vásárlási szerződéstől, amennyiben az áru vásárlására vonatkozik.
10.6. A szerződéstől való elállást a vevőnek írásban, minden kétséget kizáró módon kell megtennie,
hogy elállt a szerződéstől, vagy más tartós adathordozón, vagy az üzleti és reklamációs feltételek 1.
számú mellékletét képező űrlap segítségével. Az elállási időszakot akkor tekintik betartottnak, ha az
elállásról szóló értesítést legkésőbb az elállási időszak utolsó napján küldték el az eladónak, a
Távollévők közötti fogyasztóvédelmi törvény 7. § (1) bekezdése alapján.
10.7. A szerződéstől való elállásnak tartalmaznia kell az elállási űrlapon megadott információkat, ami
az üzleti és reklamációs feltételek 1. számú melléklete, különösen a vevő azonosítását, a rendelés
számát és dátumát, a termék pontos megnevezését, az eladónak vissza kell térítenie az eddig kapott
teljesítést, különösen a számlaszámot és/vagy a vevő postai címét.
10.8. Ha a vevő eláll a vásárlási szerződéstől, minden kapcsolódó kiegészítő szerződés, amely a
visszavont vásárlási szerződéshez kapcsolódik, automatikusan megszűnik. A vevőtől nem követelhető
meg semmilyen költség vagy egyéb díj a kiegészítő szerződés megszüntetésével kapcsolatban, kivéve
a Távollévők közötti fogyasztóvédelmi törvény 9. § (3) bekezdése, 10. § (3) és (5) bekezdése szerinti
költségeket és díjakat, valamint a szolgáltatás díját, ha a szerződés szolgáltatás nyújtására irányult és
a szolgáltatást teljes egészében nyújtották.
10.9. A vevő köteles a szerződéstől való elállás napjától számított 14 napon belül, haladéktalanul
visszaküldeni az árut az üzemeltető székhelyére, vagy átadni azt az eladónak, vagy az eladó által a
termék átvételére meghatalmazott személynek. Ez nem érvényes, ha az eladó azt javasolta, hogy
személyesen vagy megbízottja útján veszi át az árut. Az e pont első mondatában említett időszakot
akkor tekintik betartottnak, ha a terméket a határidő utolsó napján adták fel szállításra.
10.10. A vevő köteles az árut teljesen, beleértve a teljes dokumentációt is, sérülésmentesen,
lehetőség szerint eredeti csomagolásban és használatlan állapotban visszaküldeni az eladónak.
10.11. Ajánlott az árut biztosítani. Utánvéttel küldött csomagokat az eladó nem fogad el. Az eladó
köteles haladéktalanul, de legkésőbb a szerződéstől való elállás bejelentésének napjától számított 14
napon belül visszatéríteni a vevőnek az összes olyan fizetést, amelyet a vásárlási szerződés alapján
vagy annak kapcsán kapott, beleértve a szállítási, kézbesítési és postaköltségeket, valamint egyéb
költségeket és díjakat. Az eladó nem köteles visszatéríteni a vevő fizetéseit addig, amíg az áru vissza
nem került hozzá, vagy amíg a vevő nem bizonyítja, hogy visszaküldte az árut, kivéve, ha az eladó azt
javasolta, hogy személyesen vagy megbízottja útján veszi át az árut.
10.12. A vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit az eladónak vagy az eladó által a termék
átvételére meghatalmazott személynek. Ez nem érvényes, ha az eladó beleegyezett, hogy maga viseli
a költségeket, vagy ha nem teljesítette a Távollévők közötti fogyasztóvédelmi törvény 3. § (1)
bekezdés i) pontja szerinti tájékoztatási kötelezettségét.
10.13. A vevő csak az áru értékének a kezelésével kapcsolatos értékcsökkenéséért felelős, amely a
termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges kezelésen túlmenően történt.
A fogyasztó nem felelős az áru értékcsökkenéséért, ha az eladó nem teljesítette a szerződéstől való
elállás jogáról szóló tájékoztatási kötelezettségét a Távollévők közötti fogyasztóvédelmi törvény 3. §
(1) bekezdés h) pontja szerint.
10.14. Az eladó köteles ugyanazon a módon visszatéríteni a vevőnek a termék vételárát, ahogyan a
vevő a fizetést teljesítette, kivéve, ha a vevővel más visszatérítési módot egyeztetnek meg anélkül,
hogy a vevőnek ebben az összefüggésben további díjakat kellene fizetnie.
10.15. Ha a vevő a szerződéstől eláll és az eladónak használt, sérült vagy hiányos árut küld vissza, a
vevő köteles megtéríteni az eladónak:
az áru értékének azon csökkenését, amely a Polgári Törvénykönyv 457. §-ában meghatározott módon
keletkezett,
az áru javításával és eredeti állapotba való visszahozatalával kapcsolatos költségeket, amelyek a
garanciális szerviz díjszabása alapj
10.16. A Távollévők közötti fogyasztóvédelmi törvény 7. § (6) bekezdése alapján a vevő nem állhat el
azoktól a szerződésektől, amelyek:
az ügyfél speciális igényei szerint készült árukat, méretre készült vagy kifejezetten egy adott
fogyasztó számára gyártott árukat tartalmaznak,
olyan árukat érintenek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak
visszaküldésre, ha azokat a kézbesítés után a védőcsomagolásuk felbontották,
hang- vagy képfelvételeket, hang és kép felvételeket vagy számítógépes szoftvereket tartalmaznak,
amelyeket eredeti, lezárt csomagolásban adtak el, és a fogyasztó a csomagolást felbontotta,
olyan árukat érintenek, amelyek jellegükből adódóan a szállítást követően elválaszthatatlanul
összekeverednek más árukkal,
elektronikus tartalom nyújtását érintik, amennyiben az nem hordozóanyagon történik, ha a
szolgáltatás nyújtása a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött meg, és a fogyasztó
kijelentette, hogy tudomásul vette, ezzel a beleegyezéssel elveszíti a szerződéstől való elállás jogát,
szolgáltatás nyújtását, ha a szolgáltatás nyújtása a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött
meg, és a fogyasztó kijelentette, hogy tudomásul vette, ezzel a beleegyezéssel elveszíti a szerződéstől
való elállás jogát, amennyiben a szolgáltatás teljes egészében megvalósult,
10.17. A 10. cikk ezen üzleti és reklamációs feltételek rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak
azokra a személyekre, akik nem felelnek meg a fogyasztó meghatározásának, ahogy azt a Távollévők
közötti fogyasztóvédelmi törvény 2. § a) pontja definiálja.
11. Záró rendelkezések
11.1. Amennyiben a vásárlási szerződés írásban jön létre, annak bármilyen módosítását is írásban kell
rögzíteni.
11.2. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy közöttük a kommunikáció e-mail üzenetek
formájában történik.
11.3. Az ezen üzleti és reklamációs feltételek által nem szabályozott viszonyokra a Polgári
Törvénykönyv megfelelő rendelkezései, a Törvény, a 22/2004 Z.z. számú törvény az elektronikus
kereskedelemről és a 128/2002 Z.z. számú törvény a belső piac állami felügyeletéről a
fogyasztóvédelem terén történő módosításáról és kiegészítéséről az 284/2002 Z.z. számú törvény
módosításával és kiegészítésével, valamint a 102/2014 Z.z. számú Távollévők közötti
fogyasztóvédelmi törvény és a Kereskedelmi Törvénykönyv alkalmazandóak.
11.4. Amennyiben a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogy az eladó kezelte a reklamációját, vagy úgy
véli, hogy az eladó megsértette jogait, lehetősége van fordulni az eladóhoz a helyzet orvoslását
kérve. Ha az eladó a helyreállítási kérelemre elutasítóan válaszol, vagy 30 napon belül egyáltalán nem
válaszol a kérelem elküldésétől számítva, a fogyasztónak joga van kezdeményezni a vitájának
alternatív rendezését a 391/2015 Z.z. törvény értelmében, amely az alternatív fogyasztói
vitarendezésről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szól.
Az E.K. Company s.r.o. eladóval szembeni fogyasztói viták alternatív rendezésére illetékes szerv a
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Pozsony, www.soi.sk, vagy
egyéb, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervek
listájában szereplő megfelelő jogi személy (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk weboldalon); a
fogyasztó szabadon választhat, hogy melyik ilyen szervhez fordul.
11.5. A fogyasztók az online vitarendezési platformot is igénybe vehetik vitáik alternatív megoldása
érdekében, amely elérhető az Európai Bizottság weboldalán: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.6. Ezek az üzleti és reklamációs feltételek a vásárlási szerződés megkötésével lépnek hatályba a
vevő számára.
11.7. A vevőt a megrendelés elküldése előtt felkérik, hogy egy jelölőnégyzettel igazolja, hogy
megismerkedett ezekkel az üzleti és reklamációs feltételekkel, elolvasta, megértette tartalmukat, és
teljes mértékben egyetért velük.
Melléklet 1
A szerződéstől való elállás nyilatkozat
(töltse ki és küldje el ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben, ha el szeretne állni a szerződéstől)
Címzett: E.K. Company s.r.o, Námestie Ľudovíta Štúra 31, 974 05 Banská Bystrica, info@pabex.hu
Ezúton tájékoztatom/tájékoztatjuk (),
hogy elállunk/elállunk () a következő áru vásárlásának/vagy a következő szolgáltatás nyújtásának a
szerződésétől: ..............
A rendelés dátuma/a szerződés megkötésének dátuma () ..............
A fogyasztó(k) neve(i) () ...............
A fogyasztó(k) címe(i) () ..............
A fogyasztó(k) aláírása(i) () (csak ha a nyilatkozat papír alapon történik) ..........................
Randi .................. (*) A nem releváns részek áthúzandóak.
Melléklet 2
Tájékoztató a vevő szerződéstől való elállási jogának gyakorlásáról
A szerződéstől való elállás joga Ha fogyasztóként vásárol, jogában áll indoklás nélkül elállni e vásárlási
szerződéstől 14 napon belül. A szerződéstől való elállási időszak lejár 14 nappal azon a napon, amikor
Ön vagy Ön által meghatározott, a szállítótól eltérő harmadik fél átveszi az árut. Amikor gyakorolja a
szerződéstől való elállás jogát, tájékoztasson bennünket döntéséről, hogy eláll e vásárlási
szerződéstől egyértelmű nyilatkozattal (például postai úton küldött levélben, faxon vagy e-mailben) a
következő címen: E.K. Company s.r.o, Námestie Ľudovíta Štúra 31, 974 05 Banská Bystrica,
info@pabex.hu. E célból használhatja a vásárlási szerződéstől való elállás mintaűrlapját, amely a
kereskedelmi és reklamációs feltételek 1. mellékletében található. Szükség esetén lehetősége van
arra, hogy a vásárlási szerződéstől való elállás mintaűrlapját vagy bármely más egyértelmű
szerződéstől való elállási nyilatkozatot elektronikusan is kitöltse és elküldje weboldalunkon keresztül
[www.lunny.hu]. Amennyiben ezt a lehetőséget
választja, a szerződéstől való elállását haladéktalanul visszaigazoljuk e-mailben vagy más tartós
adathordozón. A szerződéstől való elállási időszakot akkor tekintik betartottnak, ha az elállásról szóló
értesítést a szerződéstől való elállási időszak lejárta előtt elküldi. Amennyiben a vásárlási szerződés
tárgya áru vásárlása, úgy a szerződéstől való elállásra is sor kerülhet még a szerződéstől való elállási
időszak kezdetét megelőzően is.
A szerződéstől való elállás következményei Amennyiben eláll a vásárlási szerződéstől, visszatérítjük
Önnek az összes olyan kifizetést, amelyet a vásárlási szerződés megkötésével kapcsolatban teljesített,
különösen a vételárat, beleértve a termék Önhöz történő szállításának költségeit is. Ez nem
vonatkozik azokra a többletköltségekre, amelyek az Ön által választott, az általunk kínált legolcsóbb
szokásos szállítási módtól eltérő szállítás miatt keletkeztek, valamint azokra a költségekre sem,
amelyek a szerződés tárgyát képező kiegészítő szolgáltatásokkal kapcsolatban keletkeztek, ha azok
teljes egészében nyújtásra kerültek. A kifizetéseket haladéktalanul, de minden esetben legkésőbb 14
napon belül visszatérítjük az elállási nyilatkozatunk kézhezvételétől számítva. A visszafizetést
ugyanazzal a fizetési móddal végezzük, amelyet az Ön eredeti tranzakciójánál alkalmaztunk, kivéve,
ha kifejezetten más módot engedélyezett; ezért Önt semmilyen további díj nem terheli. A
megvásárolt termék vételárát csak a visszaküldött termék visszaérkezése után, vagy ha igazolni tudja,
hogy azt visszaküldte – attól függően, melyik a korábbi – térítjük vissza. Kérjük, hogy a terméket
haladéktalanul, de minden esetben legkésőbb 14 napon belül az elállási jog gyakorlását követően
küldje vissza vagy hozza vissza cégünk címére. Ezt az időszakot betartottnak tekintjük, ha a 14 napos
határidő lejárta előtt visszaküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségei Önt
terhelik. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben eláll a vásárlási szerződéstől, Ön felelős a termék
értékének azon csökkenéséért, amely a termék átvételét követő időszakban a termékkel való
bánásmód során keletkezett, amennyiben az a termék jellemzőinek, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükségesnél tovább ment.